Hemma

Då va man hemma i Malmö igen.

Blev väckta vid nio igår, Hasse, Erik o My ville bli hämtade från efterfesten vi lämnat dom på 5 timmar tidigare... Packade det sista o sen körde vi ner till Kalmar med frukoststopp i Borgholm.
De 3 timmarna på tåget va sjukt sega. Jag va såå trött och önskar verkligen att jag kunde sova varsomhelst, hursomhelst, men tyvärr behöver jag lite bekvämlighet för att kunna sova. I alvesta steg två fjortisar på som satte sig rätt nära oss och resten av resan spelade musik och sjöng med (falskt!) och pratade om så puckde saker.. Jag kände mig som världens surkärring och ville skälla på dom, men Kalle stoppade mig.
Men seriöst, hur svårt är det att använda hörlurar?

Kom hem till lägenheten som lillebror bott i och hade hoppats på en helt städad och undanplockad lägenhet men där gick man också bet lite..
Gnällde lite sen va jag för trött för att bry mig och slog mig ner i underbart sköna soffan där jag spenderade resten av eftermiddagen och kvällen. Kollade på matprogram, sov, åt pizza, sov...

Håller på o tvättar nu o ska strax packa upp. Grymma Kalle, som har jobbat 7 dagar i veckan (2 heldagar ledigt när vi va på begravning och 2 kvällar ledigt)  sen han gick på "semester" för 7 veckor sen, började jobba kl 8 idag. Så därför får jag va lite duktig här hemma och fixa i ordning.
Jag är så himla stolt över Kalle att ni anar inte. Han har jobbat så jäkla hårt i sommar och utan honom hade det fan inte funkat på Kalk. Han är världens bästa!

Dags att gå ner till dammhålet, dvs torkrummet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0