Hemfärd

Sista kvällen på Öland, om 12 timmar sitter vi på tåget hem till Malmö.

Jag längtar efter 
vår säng
kylskåp (dvs kunna ha mat hemma)
rinnande vatten
dusch i lägeheten
familjen
vänner
myskväll med Kalle i soffan

Jag kommer sakna
att kunna gå rakt ut i en trädgård
cykelavstånd till stränder
alla fina omgivningar
jobbet på svea (min dagliga drömrulltårta :P)
äta frukost med Kalle varje dag
cykla genom skogen med musik i öronen och sjunga med för fullt
hänga på Kalk
ligga i husvagnen och lyssna på regnet
slippa känna måsten


Det ska alltså bli skönt att komma hem, men ändå inte. Materiella ting spelar inte så stor roll när man har skönt folk omkring sig och är fri att va ute i naturen på 3 sekunder.

Jag är ingen fridluftsmänniska, aldrig bott i tält, aldrig uppskattat skogen och är rätt bekväm av mig.
Men att bo i husvagn i 6 veckor utan varken rinnande vatten, fungerande kylskåp, riktig toalett eller dusch hyar gått förvånansvärt bra! Visst har jag varit skittrött på det ibland, men ofta för att jag då varit trött på annat också.

Nej, denna sommaren har blivit över förväntan. Trodde den skulle bli sämre än förra sommaren, men icke. Jag har inte jobbat så mycket. Jag har fått träffa Kalle mer än jag trodde (visserligen jobbar han mycket av tiden då vi träffas, men jag kan iaf titta på honom ;) ) Och att jag inte haft så många arbetskamrater har gjort att man sluppit massa skitsnack och även utanförskapet jag kände förra sommaren då i stort sett alla utom jag bodde på campingen.


Nu är det dags att packa ihop datorn och även försöka tigga till mig lite mat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0