Grymma dagar!

I tisdagskväll körde jag ner till Kalmar för att möta upp Engo på tågstationen. På väg ner kom jag på att jag bara ätit frukost (visserligen kl 14) så vi inledde med cheeseburgare på McDonalds. Sjukt gott!
Sen upp till Löttorp där vi hämtade upp killarna och My på Kalk och sen vidare till Byxelkrok och Hamnpuben där vi spenderade ett par timmar tills som stängde kl 01. Vet inte om det va det lilla matintaget under dagen eller de 2 svinäckliga shotarna som gjorde det, men det snurrade rätt så rejält när jag o Engo kom tillbaka till husvagnen haha!

Kl 10 på onsdagsmorgonen ringde grymma Mattias o sa att han va på väg för att hämta oss, o köra oss till Kroken för att hämta bilen. Köpte lite frukost som vi intog en bit norrut, vid vattnet. Blev sen en sväng till Norra Udden och Långa Erik innan vi åkte tillbaka till kroken för lite kikande i sjöbodarna.

 

Sen tänkte jag visa Engo var jag jobbade förra sommaren och lagom till vi kom ner till stranden på Böda så sken solen som aldrig förr och vi slog oss ner tillsammans med mängder av campingfolk.
Priset för.. ja, mest korkade människa, va tanten bredvid oss som hela tiden klagade på sanden och sa att hennes man fick dammsuga bilen sen när dom kom hem. Åk inte till Böda SAND om du hatar sand. Idioter.



Efter några timmars slappande och iskallt bad blev vi hungriga och åkte till Böda Hamn där vi delade på 1 kg räkor ;)



Till efterrätt blev det glass på Svea, där jag jobbar. Satt på framsidan och njöt av solen, glassen och semestern :)
Vi avslutade dagsutflykten med ett besök vid Byrums Raukar (som inte alls såg ut som Ale stenar haha) och sen körde vi kustvägen tillbaka.

       

Efter Sex and the city, tupplur och fixande så begav vi oss till Kalk där det blev en helkväll med mat, efterrätt, vin, drinkar, dj-battle, kalk-stämplar och allmämnt skitskoj!

 

Efterfest va ett måste när man har finbesök så vi blev körda till Mellböda av snälla vakten, där vi drack rose, öl och groggar tills det blev ljus igen. Snälla Mattias ryckte återigen ut som chaufför och jag o Kalle slapp sova i husvagnen :P

Kl 10 ringde klockan efter 4 timmars sömn och jag ville bara döööö... Men det gällde att ta vara på tiden på det va bara till att väcka engo, åka o hämta bilen i Löttorp och sen vidare till Borgholm där vi åt varsin sjukt efterlängtad pizza till frukost! Grym frukost/lunch, pizzan va super och samtalsämnena likaså. Haha "vill man verkligen det?!"
Åkte till Soliden för att turista, men väl där såg vi att det kostade 70 pix att gå in så vi köpte varsin Calipoo Cola och la oss i gräset med dom istället :)
Livet kändes så jävla bra just då kan jag säga!

   

Tillbaka in till Borgholm (inte samma sak som Bornholm haha) och jag fick min efterlängtade mjukglass samt godisremmar medans engo höll sig till Loka ;)

Efter lite vilande i bilen så va det dags att vinka av Engo vid bussen och tacka för 43 fantastiska timmar!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0