Farmor?

Jag tror inte på spöken, är inte andlig av mig och har aldrig varit med om något övernaturligt. På Svea, där jag jobbade i somras, sas det att det spökade, en fd jägmästare som bott i huset satt tydligen "kvar" i ett av rummen på ovanvåningen. Jag märkte dock aldrig av detta. Däremot va jag livrädd för att jag SKULLE känna av spökena!

Hur som helst. I vår hall, precis i hörnet vid toaletten, luktar det rök. Inte cigarettrök, inte bränt, utan rök som nör man eldat i en öppen spis. Precis samma rök som det ibland luktade hos farmor när hon eldat för mycket i sin spis. Samma röklukt som ibland satt i hennes kläder. Det luktar farmor.

Jag har "sniffat" runt för att hitta vad det är som luktar, men hittar inget. Det går liksom inte att "hitta" lukten, utan den bara kommer ibland när man går förbi. Jag tror inte att det är farmor som "sitter" där, men det känns som att lukten finns där för att påminna om henne.

Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är precis som du skeptisk till sådant. Men man vet ju aldrig...

Antagligen för att jag aldrig har upplevt det själv. Mormor däremot känner att morfar hälsar på henne ständigt nu, små saker som händer...små tecken... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0