Fab weekend! del 2

Vaknade tidigare än jag velat i lördags, men tänkte att det va lika bra att utnyttja dagen, solen sken och Frida va ju på ön! 2 år sen vi träffades sist som sagt.
My o Mattias kom o hämtade mig, sen hämtade vi upp Frida o andra Mattias på pensionatet där många festdeltagare bodde.
Åkte upp till Kroken och fikade gott på Mormors cafe. Jag o Frida pratade gama minnen o de andra tittade chockat på haha!
Åkte sen till Kalk där vi slöade i sofforna några timmar i solen o bara hade det allmänt gott..
Blev en liten powernap i husvagnen sen innan Kalle körde mig till pensionatet där jag o Frida skulle göra oss iordning tillsammans. Hade med min locktång o va såå pepp på att få fint lockigt hår! Nästan framme upptäckte jag dock att jag fått med min PLATT-TÅNG! Som jag aldrig använder för övrigt. Lagom till jag ska bryta ihop i bilen lyfter jag blicken och ser Gabbe, Johanna o PHILIP! Den lille prinsen som jag inte träffat på över en månad räddade mig ;)

En timme senare begav vi oss alla till Kalk. Fördrink o mingel, och jag va tydligen för lång för att kännas igen? :P
Till middag blev det hamburgertårta (dvs en jääääätteburgare), pommes chips och chili o havtornsglaserade ribs. Sååå gott! Efterrätten va dock bäst, glassbuffe! 5 olika sorters glass, såser, strössel, kakor, daimkulor, godis mm.. Fantastiskt gott för en glassgalning som jag o jag åt så mycket att jag knappt kunde sitta upp i min klänning.
Hade riktigt riktigt trevligt under middagen, satt med Frida, Johanna, Mikaela o Anna o det kändes som en liten tjejmiddag :)

Vid elva började bandet spela o då blev det även "eftersläpp" o kul nog så kom det en hel del folk utifrån.
Blev en massa dans o  det kändes så kul att "alla" man känner va där! Visserligen va Frida den enda av "bara mina" kompisar som va där, men alla Kalles kompisar från Malmö är ju mina kompisar också :)
Så det va som en hemmafest, men ,man behövde inte oroa sig för grannar, spilla på mattan eller ta sönder någons vinglas :)
Vid halv tre började folk köras till pensionatet för efterfest. Ja, dom som va tillräckligt "nyktra" dvs :P
Började segt på efterfesten men snart va det full fest även där med massa dans o en helt fantastiskt framträdande av Johanna med hjulningar, spagat, bakåtkullerbyttor och annat grymt!

Vår planerade skjuts hade åkt hem tidigare så när det va dags att dra sig hemåt fick vi helt enkelt gå. Va väldigt mysigt faktiskt, antar klockan va fem-halv sex så det va ljust ute, massa dimma låg över åkrarna o jag Kalle o lillebror erik hade en rolig promenad hem.

07.15 sa jag o Kalle gonatt och 11.15 ringde klockan... GÄSP!

Brunch på Kalk kl 12 o vi trodde ingen skulle va där, men när vi kom strax efter 12 va nästan alla där. Solen sken o det bjöds på olika frallor, gott pålägg, knaperstekt bacon, nån soppa o pannkakor! Riktigt riktigt bra avslutning på helgen!
Folk droppade av allt eftersom, Kalle hade en hel del o städa så vi blev kvar till fyra, sen hem o packa och plocka ner förtältet för denna sommaren...

Vid fem åkte vi från Löttorp med sjömans-Mattias (alla killar hette Mattias o Erik :P). Han o Kalle skulle till Hbg o jag hoppade av i Kristianstad o tog tåget därifrån till Malmö.

Va hemma lite efter 12 o det va såå skönt att få ta en dusch o krypa ner i vår stora sköna säng.


TACK KILLAR FÖR EN HELT FANASTISK HELG OCH FEST! Alla som va bjudna men va för tråkiga för att komma, ni missade verkligen nått! ;)


(Jag tog med mig min kamera, men tog inga bilder alls. Ville inte springa omkring o ta kassa bilder utan fokuserade på att ha kul istället :) Sara tog dock en massa proffsbilder så jag ska försöka få tag på dom. )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0