Vems ansvar?

Har under den senaste månaden fått hem 4 brev om att det gjorts kreditupplysning på mig. Fyra!

Står att det är TeliaSonera som gjort dom så jag trodde det va för mitt mobila bredband när jag fick första brevet. Sen fick jag ett till, o tänkte att det kanske blivit nått fel. Fick sen 2 till, och tyckte det va riktigt skumt. Tänkte dock att det ju inte gjorde nått, eftersom allt va som det skulle.
Sen fick jag dock höra att det inte ör bra om man har kreditupplysningar "på sig" om man ska ta lån o söka jobb osv.
Så idag tänkte jag bocka av en sak på min "stress-lista".
Ringde Sergel som gör kreditupplysningen. Dom sa att jag skulle ringa TeliaSonera eftersom det är dom som begärt upplysningen.
Ringde dit och lyckades knappa mig fram till en telefonist. Han sa att han kunde se att det gjorts upplysningar på mig, men han visste inte varför. Dock såg han att företaget som gjort upplysningarna hette Sales Competence och jag fick deras nr.
Ringde dit, och hon kunde inte hitta mig i deras dator. Varken mitt personnr, eller telefonnumret till mobila bredbandet. Så hon visste inte heller och nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra?

Jag har inga abbonemang förutom bredbandet (som jag förövrigt sagt upp), jag har inte varit med i nån undersökning o gett ut mitt personnr, jag har inte tappat nått leg eller liknande..

Jag fattar verkligen inte och jag vet inte hur jag ska göra nu?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0