Stress

Jag känner en sån sjuk inre stress nu att jag istället för att ta tag i saker o ting blir helt handfallen och inte gör något alls.
Det finns hela tiden småplock att fixa med här hemma, saker som ska ner till källaren, plocka fram vantar o mössa nu nör det har blivit kallt, plus det vanliga så som disk o städning o så..
Lägenhet ska fixas.. vi har Kalles som plan b, men jag vill inte flytta ut till Kirseberg. Plus att då blir det samma sak som här, fast tvärtom, dvs vi bor i kalles lägenhet o jag har mina kläder där (var nu dom ska få plats..). Vi vill ju ha något gemensamt! Enda möjligheten (känns det som) att få en schysst lägenhet är att köpa. Och vad krävs då?
Precis, pengar.
Pengar pengar pengar. Min största oro och stressmoment för tillfället. Det va bara jag som hade inkomst i somras, nu jobbar kalle 80 % o jag jobbar 75% med dålig timlön o ja.. uppenbarligen så kan jag inte sälja..

Jag får sjuk ångest så fort jag gör av med pengar. O nu pratar vi inte om att shoppa kläder, för det har jag inte gjort på flera månader. Nu pratar jag om mat och liknande. Bussbiljett. Korv på IKEA. Ni ser, allt.

Jag hatar det. Jag har aldrig varit rik, men jag har alltid känt att jag har haft pengar så jag har kunnat göra någotsånär vad jag vill.
Men inte nu. Nu går jag inne på Lidl och funderar på om jag verkligen ska köpa yoghurt till frukost bara för att jag har ont i halsen när vi har havregryn till frukost hemma.

STRESS!

 


Kommentarer
Postat av: C

Känner igen den där stressen kring pengar. Student=fattig. Usch!

2009-10-14 @ 15:38:27
URL: http://everydayisunique.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0