Lövblåsare

Lyckades ignorera min krasslighet rätt så bra igår. Va hemma hos Lusia ett par timmar o drack te, åt kanelbullar o pratade en massa. Jättetrevligt, Lusia är grym!

Under kvällen på jobb igår så började min hals göra sig påmind dock. Inte jättebra att sitta vid en kall fläkt och prata en massa när halsen är i uppror.
Natten har varit rätt jobb, vaknat titt som tätt av att det gör svinont när jag sväljer.. Blir sen dessutom väckt vid åtta av ett jäkla oväsen. Nån gubbe som kör med lövblåsare på innergården. Jag HATAR lövblåsare! WHY? vad är dom bra för? varför inte en lövsugare istället?! Nu blåser dom bara runt skiten ju..
Dessutom låter den svinmycket..

Så, ingen sovmorgon idag inte, vilket jag hade behövt.. Halsen ömmar fortfarande, näsan rinner och huvudet känns helt grötigt (inget nytt kanske).
Ska på lägenhetsvisning vid 11, sen ska jag försöka hem och sova. Hoppas verkligen jag har ork att jobba ikväll. Vet att man inte borde jobba när man är sjuk o man kan smitta andra osv, men hey, vad göra när man behöver pengarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0