Tummarna hjälpte!

I torsdags va det dags för anställningsintervju. Liknande jobb som nu, men dagtid och heltid, dock sämre timlön..
Jag blev erbjuden jobb på plats o kände mig väldigt nöjd. Kändes dock jobbigt att behöva säga upp mig från mitt nuvarande jobb där jag trivs superbra, men jag behöver mer timmar..
Så i fredags va det dags att säga upp mig. Trodde jag. Chefen ville annorlunda och erbjöd mig fler timmar och sa att det kaaaaanske finns en öppning för att jobba dagbtid efter jul..
Så, hela helgen har jag grubblat och igår bestämde jag mig helt för att stanna kvar på gamla jobbet :)

I fredags kl 10 skulle tummarna också hållas, denna gången för att vi skulle på lägenhetsvisning, för en HYRESlägenhet.
En tvåa på 80 kvm vid Nobel, helt nyrenoverad, öppen spis, tillträde omgående... Behöver jag säga mer?
13.30 skrev vi på papperna och på fredag får vi nycklarna! Det va tydligen inte så svårt att hitta hyreslägenhet ;)

Så nu går dom mesta tankarna till nya lägenheten och hur vi ska ha det.. Våra två lägenheter (kalle hyr ut sin möblerad) ska pusslas ihop till en och vår budget är minimal.. men det ska nog gå bra :)
Känns helt underbart att slippa allt lägenhetsletande, all oro, och att få har en gemensam lägenhet som är vår.


Nu vill vi bara att denna lägenheten ska bli såld också och den hittar ni här




Kommentarer
Postat av: C

Grattis! Vad kul att höra och vilken mysig vinter ni kommer få med öppen spis!! :) Kram!

2009-11-10 @ 10:13:11
URL: http://everydayisunique.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0