Särbo

Har sovit dåligt i natt. Somnade som en stock igår men har vaknat massa under natten och tidig morgon.
Kl 8 ringde klockan. En lördag. Fy.

Kvart i nio tog kalle en taxi till centralen för att åka till Karlskrona på bröllop o sen fortsätta till Kalmar imorgon.
Vid tio kom pappa o hjälpte mig bära ner alla lådor o väskor. Garderoberna är tömda och våra personliga grejer är nerpackade.
Ska ut med tjejerna ikväll o sova i lägenheten i natt, sen kommer där bo nån annan i 3 månader. Känns konstigt. Fast bra ändå, har hittat grymt trevliga människor som vi känner oss trygga med att hyra ut till.

Har packat upp min "sommarpackning" hos mamma o pappa nu. Och redan plockat bort en del kläder som jagh inser att jag inte kommer behöva ha med sig. Tror jag. Usch, det är så svårt. Jag är inte gjord för att flytta omkring.

Om en vecka är jag på öländsk mark. Det har varit så långt borta så länge och nu är det så nära. Grymt kul, men även läskigt. Men nyttigt. Jag behöver detta.
Det kommer bli tufft, det vet jag. Jag är inställd på det.
Men det kommer också bli grymt. Och hur mycket jobb och frånvaro det än kommer bli, så kommer jag ändå få sova bredvid mannen i mitt liv varje natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0