Svit på Savoy

Igår hade jag den bästa födelsedagen!


Började som sagt med pannkakor till frukost o sen va jag ledig hela dagen. Fixade naglarna, o fixade här hemma inför kalaset.


Halv sju kom mamma, pappa, lillebror, mormor, morfar, farmor, faster, morbror med fru o 2 kusiner :)

Jag bjöd på spagetti o köttfärssås o rödvin o alla tyckte det va jättegott! Till efterrätt blev det en kaka med typ sockerkaksbotten, kola med hasselnötter o överst chokladglasyr. En klick grädde till o det blev supergott, men mäktigt..!


Lite chips, godis o snack på det o jag va supernöjd med kalaset. Jag har den bästa släkten :)






När alla gick vid elva tänkte jag ta tag i disk och undan-plockning o sen soffmys med Kalle.
Men nej.

Ytterdörren efter dom sista hade knappt stängts när Kalle sa att jag skulle packa ner det jag behövde över natten o till imorgon så skulle han ringa en taxi. What?!
Bara o göra som man blev tillsagd o jag misstänkte var vi skulle.
Och jodå, 5 min senare hoppade vi in i taxin o Kalle bad honom köra till Savoy.
In där o rakt in i hissen. Högst upp, sen en liten tur till en ny hiss o ännu längre upp. Bara korridorerna va sjukt fina! Vi kom fram till vår dörr o Kalle öppnade dörren till vår svit!
Inne i vardagsrummet stod champange framme på bordet o jag hade fan inte långt till tårarna alltså.. Rummet va grymt fint, mycket modernare än jag tänkt mig. Platt-tv, snygga möbler, Nespressomaskin.. I det stora badrummet hängde vita morgonrockar och morgontofflor till oss o det låg rosenblad på badkarskanten och kanten på handfatet. Och såklart så schampo-, balsam-, badskum-, och bodylotionflaskor. LYX!
I sovrummet fanns litet bord o fåtölj, en lite mindre platt-tv o på kuddarna o sängen låg chokladhjärtan.

Så, på med morgonrockarna, satte på lite mysig musik o öppnade champangen...



Somnade med största leendet på läpparna o vaknade lika lycklig.
Åt god hotellfrukost, sen slöade vi framför tv'n o utnyttjade all tid vi kunde på rummet ;)

Gick sen ner på stan o såg alla demonstranter. Massa folk, men allt va lugnt o så. Iaf inne i stan..
Gick sen i lite affärer, jag handlade upp lite födelsedagspengar ;) Efter ett tag blev vi törstiga o satte oss på Bröderna M på Gustav o drack cider och öl :)
Kände oss nöjda med dagen när vi va klara o gick hem. Satte på en film, åt ostbågar från igår o jag somnade, såklart, i soffan :)

Nu kom Kalle precis hem, han hade tänkt laga lyxmiddag men vi e båda inte så hungriga så jag beställde nått enkelt, typ plockmat så de får det bli.. o lite festivalen ;)
Sen får vi se, ev blir det en liten sväng på stan. vi får se :)

Spelar ingen roll vad vi gör, det kan inte bli bättre än vad det är, jag kan inte bli lyckligare :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Vad fint av honom! :)

2009-03-09 @ 13:42:48
URL: http://carooooline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0