Student

Igår bakade jag 5 stora foccaciabröd och var o handlade frukt o grönsaker.
Idag har jag gjort 6 tårtor, 2 stora fat med rostbiff, o bulgursallad till 70 pers..
Medans jag gjorde det fixade mamma pappa kristian o helena med bord, stolar o dukning.
Jag mamma pappa o storebror höll på i en timme med partytältet.. Lagom lätt när det blåser halvstorm.

Imorgon ska det vämas potatisgratäng, göras fat med kycklingspett o marinerad fläskfile, läggas upp sås i skålar, vin på karaffer, bubbel ska kylas, tårtor ska garneras, huset ska pyntas..

Halv sex springer lillebror ut, sen ska det åkas flak o sen ska han ta sig hem från där han lämnas av flaket..

Från sju räknas vi med en grym fest här hemma :)


Tur han bara tar studenten en gång.. ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

ser fram emot att komma imorgon! :)

2009-06-03 @ 20:12:30
URL: http://emmiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0