Första

Det kommer bli många "första-gången"-grejer nu. Dom 2 största är dock redan avklarade!

Första jobbpasset va det första jag gjorde när jag kom hit igår. Det gick bra, första gästena va ett sällskap på 13 pers som jag skulle ta beställning av och servera. hej o hå, aldrig jobbat på restaurang men det gick bra :)
Blev en väldigt lagom första kväll, serverade, dukade av, stod lite i baren.
Sen i sommar när det drar igång på riktigt ska jag bara stå i kassan :)

Första natten i lägenheten va det i natt. Tyvärr så har strömmen pajat, har dock fått in en förlängningssladd i sovrummet så en lampa funkar iaf.. dock innebör det att fönstret inte går o stänga.. o det va rätt kyliga vindar igår.. men men, vi knuffade ihopa dom två 90sängarna o höll värmen bra :)

Trappan upp till vår lägenhet går utanför huset o framför dörren blir det som en liten balkong. Perfekt ställe att äta frukost på!

.. när det nu blir värme till det. idag är det 13 grader o jag vet inte vad det är med mig men jag fryser som ett djur.. en långärmad tröja, en hoodtröja.. o en till hoodtröja som jag snodde av kalle :P

Är dessutom smart o går in mina jobbskor idag. Åkte som sagt direkt till jobb igår så jag jobbade i mina tygskor som jafg hade på mig. Funkade väl okej, men började bli trött i fötter o rygg när det va dags o sluta, o då hade jag bara jobbat 4 ½ timme.. så på tisdag när jag ska jobba nästa gång ska jag ha bra skor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0