Roadkills

Igårkväll regnade det rejält en stund o när jag körde hem vid midnatt märktes det, grodor/paddor på vägen...

Jag gillar inte att köra bil när det är mörkt o regnar samtidigt. Och det blir inte bättre direkt när man ser massa grodor på vägen, gör sitt bästa för att väja, men ändå hör, o känner, hur man kör över några stackare. För några veckor sen när jag körde från Kalk till Böda o sen hem till Mellböda o regnet vräkte ner körde jag säkert över 20 grodor.. Jätteäckligt o hemskt!

Katter o kaniner är också vanligt förekommande på vägarna, men jag har lyckats hålla min undan från dom.

Annars är största orosmomentet här när man är ute o kör på kvällarna, rådjur. Peppar, peppar så va det ett par veckor sen jag såg nån nu, men innan dess såg man rådjur varenda kväll. 2 gånger hae jag fått tvärnita då de sprungit upp på vägen, 2 gånger har jag fått tuta för att dom inte ska springa upp på vägen o massa gånger har man sett dom i skogarna.. Läskigt.


(vill man undvika att köra på grodorna kan man göra som lili & susie gjorde, stanna o plocka bort dom... bilresan tredubblas iofs, men ja...)


Kommentarer
Postat av: Carro

Öööörk vad äckligt med allagrodor :/

2009-08-18 @ 11:49:07
URL: http://omse.blogg.se/vip

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0