Ledig måndag

Igår såg jag till att byta till mig en ledig dag. Då jag faktiskt inte minns när jag va ledig sist så va det grymt skönt. Och jag känner mig duktig som tog ledig. Faktiskt. Jag hade klarat o köra på ett tag till, men vem blir glad av att jag ska leka fröken-duktig o sen kollapsar? Nej, ledigt fick det bli!

Va lite personalfest/avsked på jobb i söndagskväll o för en gångs skull körde inte jag! Blev dock inte så vilt för det, men vi va väl i säng först halv tre.

Planerna för gårdagen va frukost på Cafe Kex som ligger 100 m från oss o sen stranden. Lagom till vi satt i kex's trädgård o åt frukost så gick solen i moln o det blev småkyligt.

Skippade strandplanerna o hoppade i bilen i stället. Hälsade på svärfar i huset som dom håller på att bygga, åt lunch i sandvik, besökte massa prylbodar, kollade på konstutsällningen i huset vid fyren som kalle drömmer om att få bo i.. Avslutade med ett besök hos en vän til kalles familj. blev promenad längs vattnet, ett glas vin på verandan o brulepudding med blåbär från bödaskogen.

Väl hemma korkade vi upp en flaska vin, o åt räkor o vitlöksbröd. Kalle föreslog film sen, men jag kände att jag skulle somna då o drog istället fram yatzy! är det semester så är det! spelade ett par omgångar samtidigt som vi drack dooleys.. Sen va det dags att inviga KaLKs egna öl, så vi gick över till hasse som bor brevid oss, killarna drack öl o jag silver ice, vi krängde chips o äckligt godis o fortsatte spela yatzy..

Med andra ord en riktigt lyckad, o välbehövligt dag o kväll :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0