Nyårskrönika.. eller nått..

okej, vi gör ett nytt försök.. Hoppas jag kommer ihåg allt bra jag skrev igår ;)


Min förra nyårskrönika avslutade jag med
Inför 2008, som nu är en timme gammalt, så har jag faktiskt varken nån stora förväntningar eller förhoppningar.. Jag känner mig bara redo för nya grejer!


Och detta året har verkligen innehållt nya grejer..


Dom första månaderna spenderades till största del med Mollan. Vi hade massa skoj o åkte på diverse utflykter. Bland annat spenderade vi en heldag i Helsingör.
Mollan höll på att ställa till med en scen i taxfree-shoppen, jag va på wienerbrödsjakt o vi skrev vykort till engo, som kom fram 3 månader senare, men mellanlandning i Egypten :P
Innan Mollan stack till Kreta för ett halvår i april så hann vi med massa skoj, hon fick mig att börja leva igen, o tillsammans med henne, Micke, Myggan o Henke blev det en del familjeutflykter, singstar, påskäggsletande o Eslövsbesök haha.




I mitten av april va det dags för min årliga resa till Åre för att hälsa på Engo! Det blev några helt underbara dagar, med sol, snö, härliga dagar i backen, lunch på skutan, fest, söndiga byxor, Lok & Latte, Sporthotellet, bakispizza på balkongen o efterfest med Greken o Nordman :P
Helt underbart som sagt o resan avslutades på bästa sätt, Engo åkte med mig hem, för gott :) Bästa bästa bästa!




22 maj åkte jag hem till Engos lägenhet i Malmö för att kolla på Melodifestivalen med henne, Johanna o Frida. Vi upptäckte att Debaser bara låg ett stenkast från Emmas lägenhet (jaa, vi va efter :P) o beslöt oss för att gå dit. Impulsivt o jag va tok-ofixad..
En stund efter vi kom dit sprang Johanna på en klasskompis till henne.. En lång kille som bad oss gå ut o prata med hans kompisar medans han köpte öl. Vi va med dom större delen av kvällen o hade grymt trevligt.. Jag visste det inte då, men senare insåg jag att jag hade mött Kärleken...




31 maj skrevs Bean Bar-historia..Efter en omtumlande o stundtals väldigt jobbig vår pga olika saker så togs det nya tag..
sista lördagen i maj öppnade BB-Cocktailbar.. Det va en grym kväll med klackarna i taket o alla va där.. typ ;)
Detta blev startskottet på en grym sommar på Bean Bar. På kvällarna såg Jens o Stuart till att det va full fest o på dagarna försökte jag styra på cafe-verksamheten..:P



Det va en sjukt intensiv sommar med massa jobb, men det gav utdelning. Det fanns dock en baksida.. Med all framgång kom avundsjuka o skitsnack.. Ett tag kom det nya rykten varje dag.. En viss liten del av det som sades stämde, i en annan liten del av fallen hade det gjort en höna av en fjäder..
Men i det flesta fallen va ryktena ren o skär lögn..


De få lediga stunderna som gavs under sommaren spenderades som sig bör, grillkvällar (alldeles för få), uteserveringar, kvällar på Bo01, fest, Diggiloo i Båstad med Emelie, playan o Sommarchansen!



Midsommar va in i det sista oklart, men firades till slut i Halmstad med Frida o Henke hos Henkes kompisar.. En motionsrik kväll som slutade med övernattning på en parkeringsplats ;)
Dagen efter fortsatte midsommarfirandet med Marie, en av årets nya bekantskaper :)



Helgen efter midsommar blev abstinensen för stor o jag åkte upp till Öland o spenderade 36 underbara timmar med Kalle...


Då jag hade jobbat hela sommaren tog jag 2 veckors semester i september. Jag o mamma ville åka iväg o då Mollan jobbade på vårt favoritställe Kreta så va valet av resa inte så svårt. Vi hade en jättemysig vecka med sol, bad, god mat, gott vin, läsning o sömn.. ;) Och ett par veckor efter vi kom hem kom Mollan också hem.. Och än är hon kvar.. :)





Under våren bestämde jag mig för att jag till hösten skulle ta tag i min skälv o lämna boet.. ;) O när storebror flyttade ihop med hans Helena föll det sig naturligt att ta över hans lägenhet. Perfekt läge, nära stan, nära bussen till Höllviken o framförallt nära Engo! Vi började flytta ut kristian o in mig så smått under sommaren, men det va först i slutet av september som jag flyttade in på riktigt.
Med inflyttning följer självklart inflyttningsfest o min hade Astrid Lindgren-tema.. Blev en väldigt lyckad kväll, (bortsett från min kärring-granne..) o en av höjdpunkterna va att Frida kom ner från Uppsala! Och jag va inte den enda som
uppskatade hennes sällskap... ;)




Under hösten kom jag snabbt in en en vardag.. Jobb, vännerna, Kalle, lägenheten... Allt borde känts jättebra, men det gjorde det inte.. Efter många tankar, samtal med nära, sömnlösa nätter o huvudvärk tog jag ett beslut.
Jag pratade med Jens o förklarade att jag inte längre trivdes på jobb. Glädjen va borta o jag kände att det va dags att göra något annat.. Återigen fick jag bevis på hur lika jag o Jens tänker då han förklarade att han kände likadant. Våra tankar i samband med ett par olika faktorer gjorde att jens tog ett beslut.
Bean Bar ska säljas. Detta har varit allmänt känt sen ett tag tillbaka, men jag har inte skrivit nått om det här. Det är sjukt blandade känslor. Samtidigt som jag känner det är dags att sluta så känns det jobbigt. Bean Bar har betytt så otroligt mycket för mig, mer än vad ett jobb "ska" betyda..


Bortsett från alla jobbiga jobb-tankar har det varit en fantastisk höst. Jag har spenderat massa tid med min fina pojkvän, alla vännerna har varit samlade, vi har haft Bonde- och Greyskvällar, det har varit Stand Up med Kalle o hans vänner o bara massa umgänge. Jag, Mollan o Engo hade en fantasisk höstdag i Bokskogen o vi har lärt oss att sticka!




För att sammanfatta så har jag haft ett fantastiskt år. Jag har mått bättre än någonsin o jag känner att jag har fått mitt liv tillbaka!
När jag i mars stod på dansgolvet på Hipp så visste jag att det höll på att vända.. Och det har det gjort. Allt är inte över, men jag har kommit en grymt bra bit på vägen..


Två personer som har haft en stor del i mitt "tillfrisknande" är Mollan o Engo. Dom har stöttat, pushat, hjälpt o framförallt alltid funnits där. Ni är dom bästa och jag är er evigt tacksam!
Jag kommer aldrig glömma Åre september 2007..




Som jag har nämnt har jag i år mött Kärleken.. Kalle.
Jag är smått livrädd när jag skriver detta, men Kalle har allt..
Han är snygg, snäll, omtänksam, rolig, social, trevlig, smart, lättsam, driven, målmedveten och alldeles underbar..
Han är händig, han är teknisk, han kan laga mat och han kan få mig att skratta när allt är nattsvart o jag bara gråter..
Han tar hand om mig, vi skrattar åt samma saker, han har trevliga kompisar som jag gillar o trivs med, han gillar mina kompisar, han funkar med min familj.
Han låter mig vara den jag är och hans blickar får mig att känna mig finast i världen.
Han berör mig med allt han är och allt han gör. Han är väldens bästa man och framförallt,
Han gör mig lycklig.

Som vanligt har min familj haft en stor inverkan på mitt liv. Mina föräldrar är dom bästa o jag vet att dom alltid finns för mig. När jag berättade att jag skulle flytta sa pappa att för hans del fick jag bo kvar hur länge jag ville o att jag alltid är välkommen hem. Jag har aldrig tvivlat på nått annat, men att få höra det värmde helt enormt.
I år har familjen även utökats. Typ ;) Min storebror har som sagt blivit sambo o detta med en helt fantastisk tjej. Jag är otroligt glad för dom båda och jag hoppas verkkigen att det inte va sista gången Helena firade jul med oss..:)



Jag vet att 2009 kommer innebära förändringar, men på exakt vilket sätt vet jag inte. Jag är öppen för mest mesta och hoppas på det bästa.
Med Kalle, vännerna o familjen vid min sida kan det bara inte misslyckas känns det som.. :)




Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken tur att du orkade skriva din nyårskrönika igen! Du förtjänar allt detta så mycket och du är en toppen tjej! Jag blir så glad att läsa om ditt år, och dina fantastiska vänner och dina ord om din kärlek! Det är aldrig försent att börja leva.Härligt! Kramar!

2009-01-04 @ 20:22:04
URL: http://carooooline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0