Ikea, middag o mellis..

Blev en sväng till IKEA med engo i eftermiddags.. Jag köpte nån glasburkar, billiga handdukar, fotoramar o en VÅG.. hmm...
Tog en fika efteråt, jag drack te o hade med 70% choklad.. smarrigt.. :P

Åkte o lämnade mina grejer, engo hämtade sin bil o jag hämntade upp kalle så bar det av till hölle där jag lämnade av värmeljus på jobb o lämnade bilnycklarna till mamma o sen va det tillbaka till stan igen.


Till middag blev det Teppanyaki

Jag strimlade tunt skurna fläskkotletter som jag la i lite marinad, soya med vitlök o chiliflakes. Sen delade jag champinjoner, röd paprika o bambuskott o så la man allt i högar på en form o så in i ugnen i 25 min.
Till det gjorde jag en sås av creme fraiche, dijonsenap o paprikapulver.

Detta va min version av rätten, egentligen skulle man ha soyan som sås till o där skulle även va ingefära o wasabi men det gillar inte jag :)
O så skulle man grillat tomat också, men det hade vi glömt köpa :)


Till mellis nu ikväll gjorde vi smoothies :)

Naturell yoghurt
Frusna jordgubbar, blåbär, hallon
Kokos
Boveteflingor

Kokosen o bovetet va vår ide o det blev supergott o rätt mättande.


Första dagen avklarad o so far so good ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0