Långlördag..

Hann tina lite hos mamma o pappa innan vi åkte ut till Räng o loppisen.. kom 1½ timme efter dom öppnat så där va rätt rensat.. Jag hittade iaf 3 saker som jag lyckligt köpte..! :)

För flera flera år sen på TV-shop så sålde dom olika köksgrejer som jag alltid ville ha..
En grej som man sägger i en gurka, sen snurrar man neråt o så blir hela gurkan som en girlang
3 olika.. plastmanicker som va kub- cirkel- o ovalformade, son man tex för trycker på en macka, sen ost, sen macka, sen ost osv o så blev det helt jämna snittar..
En grej där man kunde sätta en tomat tex o så vred man om så kom det ut knivar så tomaten blev sådär veckigt skuren.
En Spritspåse med roliga tyllar så man kunde spritsa ut galler typ..

(Måste hitta kameraladdaren så jag kan visa, men nån kanske minns?)

Jag blev helt salig när jag såg detta för jag ville dom sagt alltid ha det när jag såg reklamen.. :P alltihopa kostade 30 kr o jag gick lycklig (men stelfrusen) från loppisen :D

Fick sen låna mammas bil istället o begav oss till Tomelilla.. Körde kustvägen som är lite längre, men så mycket mysigare.. massa mysiga hus.. :)

Spenderade några timmar hos kalles mamma o hennes man i deras supermysiga hus ute på landet.. riktigt fridfullt o jag kom på mig själv med att sakna Almliden, gården som mormor o morfar bodde på innan...
Gun hade varit supergullig o gjort GI-mat till oss o det va jääättegott.. Sen va jag duktig o stålsatte mig o åt INTE den nybakade sockerkakan.. vilket jag faktiskt ångrar, för hur ofta bjuds man på det?

Hemresan va jobbig då jag hatar att köra i mörker o ständigt blev bländad.. SUCK!

Va hemma igen vid åtta, kall o gnällig efter en, som sagt, jobbig bilresa o utan nån vidare värme i mammas bil, men engo o hennes droppe fick fart på mig :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0