Krutgumma..

Igår efter jobb åkte jag ner till farmor o hälsade på. Jag skäms enormt mycket för att jag är så grymt dålig på att höra av mig till henne.. Hon hör rätt dåligt, så det är inte så "givande" att ringa, men hon bor i Höllviken o jag jobbar i Höllviken, så det e sååå lätt att sticka dit efter jobb, egentligen. Men ja.. man e kass helt enkelt, o det är rent ut sagt för jävligt.

Hur som helst stack jag dit igår, snön låg så fint i trädgården runt hennes lilla stuga, men en fin skottade gång till dörren, o även runt stugan till uthusen..

Vi fikade lite (knappt gott med lingongrova med ost o kokt medvurst...! ) o pratade. Farmor sa att hon varit ute o putsat till gången o jag antog att hon sopat undan lite efter att pappa varit o skottat. Men nej då.
FARMOR HADE SKOTTAT.. Nu vet jag att somliga har farmödrar som är typ 60 o då e det ju inget konstigt kanske, men min farmor fyllde 97 i oktober..!




Farmor o Izabel på hennes 95årsdag


Kommentarer
Postat av: Emma

Underbara Alma!! Alla önskar att bli en Alma antar jag, jag gör iallafall! :)

2009-02-13 @ 13:47:50
URL: http://emmiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0