Lucia

Lördagskvällen hos Jonas (och lite erik) var kanon. Jag gick all in som Lucia, vilket va skitkul, trots att ingen annan va utklädd, en tomteluva gick runt, men det va allt ;)
Det glöggades, vinades, dansades, posades i hål, tävlades om att få ligga, fotades, brottades, piercades öron, vältes ner hyllor och framförallt, det LUSSADES!
Nån gång mitt i natten fick jag ihop mitt lusiatåg! jonna o susanne snodde ljus av jonas, kalle hade en lidl-påse på huvudet, fredrik en ostbågspåse och charlie hade toppen av en sprite-flaska på huvudet! Vi lussade in till Erik o sjöng några låtar, vissa med grymma stämmor ;) och jag läste en dikt, medans jonna tände sitt ljus på nytt, åh det va så fint! haha, äntligen fick jag ha mitt luciatåg o va lucia :D

Skulle egentligen på kalas hos kusin therese, men lyckades tokförsova mig, så jag skippade det. blev istället scones-frukost o sen klädde vi äntligen vår fina gran! den är så fin och jag blir så jul-glad.. det kom dessutom lite snö när vi va ute o gick! Grymt!

Blev en jobbig kväll o jag sov dåligt så idag blev det sovmorgon o slöande i soffan. Ska dock skippa filten o pyjamasen nu o göra mig klar för jobb.. Sen blir det kvällsfika med Engo.. o skvaller ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0