Jul?

Sitter tokmätt hemma hos mamma o pappa, har precis sagt hejdå till alla.
Dagen har varit jättemysig, vaknade med Kalle i morse här i Höllviken, frukost, sen körde han till sin mamma. Fixade lite här hemma, dukade, skar upp korvar o la upp lite lax o sådär, sen kom mormor & morfar, storebror o helena, morbror alf o kusin malin o vi kikade på Kalle Anka o drack glögg. Lagom till julbordet kom kusin Emma också o vi åt o åt o åt...

Sen va det dags för julklappsutdelning o trots att jag (typ) undanbett mig julklappar (mest för att jag själv inte haft råd o köpa nån :P) så fick jag ändå massa fina o bra klappar :)
Vi hann sen precis äta gröt innan det va dags för en tradition som vi har, Svensson Svensson! Kollar alltid på det på julafton, men har inte hört nån annan som gör det? Nån? :)
Efter det va det dags för julklappsleken o lyckades vinna en fickplunta o toapapper, bra bra!

Nu har alla åkt hem som sagt o jag ska strax gå o lägga mig, sover här i natt. Imorgon kommer Kalle o hämtar mig o vi åker till Öland. Hade varit mysigt o få en heldag här hemma o bara gå omkring i pyjamas o raggsockar, men en dag hade räckt o då hade det varit för sent att åka upp till Öland o att va ledig tillsammans med Kalle tillhör ovanligheterna.. Nu ska han ju visserligen jobba, dom ska ha öppet på Kalk, men ändå :)


Det känns himla konstigt att julafton redan är över. Detta är första julen på.. ja, alltid, som jag inte stressat som en tok.
Tidigare år har jag bakat massa julgodis, 2 år har jag bakat mandelmusslor, jaghar gjort pepparkakshus o handlat julklappar från både mig själv o bröderna o ibland även åt mamma o pappa (mest pappa :P), och gjort, och skickat, massa julkort.
Allt detta har varit superkul o något jag själv velat göra, men samtidigt har jag alltid spänt bågen för hårt o då brister det alltid.
Denna hösten har varit omtumlande på många sätt, både positivt o negativt, o därför bestämde jag mig för att skippa alla krav till denna julen.
Min ekonomi är inte den bästa o jag gjorde därför klart för alla att jag inte ville ha nån julklappar o inte skulle köpa nån heller.
Och julbaka skulle jag inte heller göra. Nu blev det ju ändå julbak, men bara för att jag va hemma från jobb en dag o det blev en ren impulsgrej, inte nått måste.
Och lite julklappshandling blev det, men några 30 kronors-julklappar, blommor och en pyjamas till farmor stressar inte sönder mig ;) Och några julkort skickade jag iväg, men bara för att jag ville själv :)

Så det har varit en lugn och stressfri december, men på nått sätt har inte julstämningen infunnit sig riktigt heller. Man kanske måste stressa för att få julstämning? ;)


Nu ska jag gå o lägga mig i mitt flickrum o läsa Svensk Damtidning, min favorit-tidning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0