Hålligång helg!

I fredags ringde mitt larm 06.30, då va jag helt förstörd! Jag minns knappt sista jag gick upp innan åtta :P Kvart över sju hämtade engo upp mig o vi började vår resa! Vi tog oss över öresundsbron med sjuk handsvett från min sida, tycker det är sjukt läskigt att åka på bron, svinhögt ju! och en bit in i danmark stannade vi o köpte varm choklad o kaffe o åt medhavda mackor i bilen. Mysigt!Vi lyckades komma fram till Rödby precis när båten skulle gå, men nästa gick om 30 min så det va lugnt :)




45 min senare va vi framme i Tyskland o engo som varit orolig över att köra på Autobahn andades ut när han insåg att Bordershopen ligger i hamnområdet, behövde bara gör en u-sväng efter båten :P
 Kom ut ett par timmar senare med fulla kundvagnar och ett par tusenlappar fattigare.. ;)

 

Insåg att klockan inte va så mycket i beslöt oss för att köra en bit in i landet o äta lunch. Hamnade i Heligehaufen där det va helt dött, men vi hittade ett ställe där dom hade mat iaf :)

Sen blev det raka vägen hem o vid sex va i tillbaka i Malmö. Lasta ur all dricka, byta om o sen iväg på inflyttningsfest/glöggmingel hos Gabbe, Johanna o Philip. Blev en perfekt soft fredagkväll med massa vänner, glögg, pepparkakor o mys med fina Philip!

I lördags blev det lite sovmorgon o fix här hemma innan det va dags att åka ner till Höllviken. Mamma o pappa hade bjudit hem svärmor o Ola, och vi hade det himla trevligt, alla skötte sig ;)
Kalle skulle jobba på båten på kvällen o jag åkte hem till frida där det blev vin o prat. Jag o Engo va duktiga sen o GICK hem! Upptäckte att jag glömt mig mobil hos frida o ville inte gå hem själv utan, så jag stannade hos engo tills kalle slutade vid fyra o kom o mötte upp mig.. blev en natt med många skratt och överraskningar! haha :)

Blev sovmorgon deluxe igår, ställde klockan på 11.30 men vaknade först 13... Åt stor brunch på Cafe Ceder, tror jag tryckte i min 7 pannkakor.. efter mackor med lax, räkor, potatis o tortelinni.. ;)
Blev sen en implusrunda i stan, vi gick o gick o gick, kom till frida först vid 6, hämta min mobil o beslöt oss för att ta bussen hem, men först fick vi gå till busshållplatsen.. :P Så sammanlagt gick vi omkring i 4 timmar igår.. puh!

Kom hem o bänkade oss i soffan med popcorn o kollade på Flickan som lekte med elden, som jag faktiskt blev lite besviken på..

När vi gick o la oss va jag fortfarande mätt efter brunchen.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0