Uteservering

Jobbade som sagt i garderoben på Slagt igår, vilket va himla soft.  Folk droppade in väldigt lugnt innan mötet började, sen va det helt dött i typ 45 min, sen kom det lite enstaka folk under en dryg halvtimme, sen blev det rusch i kanske 10 min o sen va det slut :D

Kalle slutade samtidigt som mig så jag mötte upp honom utanför Savoy så vi kunde gå hem tillsammans. Jag konstaterade dock att jag va både hungrig o törstig o med tanke på det grymma vädret så kändes lägenheten inte alls lockande.
Vi gick en sväng om Lilla Torg men alla platser i solen va upptagna så vi traskade vidare, va även skugga på Mandos uteservering.
Cafe Gustav Adolf va solig o vi slog oss ner o jag skickade in kalle för att beställa. Han kom ut igen o sa att dom inte hade tillstånd. Vi tittade snabbt på varandra o gick vidare :P
Slog oss ner på Bröderna M o bestälölade in öl o cider o lammsadel med västerbottenostpaj o rödvinssky till middag. Lagom till maten kom gick så klart solen bort bakom husknuten :P
En filt räddade mig o vi avnjöt middagen utomhus. Maten va verkligen GRYMT god.. plus att dom hade 10 % + 10% rabatt, vilket inte gör saken sämre ;)
Va dock lite små portioner till våra hungriga magar så när vi gick in för o värma oss blidde det även en nachostallrik ;)

En mjukglass utanför Triangeln fick avsluta en grymt vårmysig kväll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0