Utelåst - och innelåst..

Jag är inte så förtjust i 24 Sevens låssystem. Där är öppet dygnet runt men, självklart, inte bemannat hela tiden. När gymmet är obemannat öppnar man först en dörr med ett passerkort. Man kommer in, dörren bakom sig stängs o det är en en dörr till. Denna öppnas genom en magnetgrej på kortet, samt fingeravtryck. Jag hade sjuka problem med detta i början då jag har rätt långa naglar o jag inte fick ner mitt finger ordentligt. Pratade med en kille på gymmet vi oftast är på om mitt problem men han sa bara att eftersom vi visste vad problemet va o att det funkade till slut så kunde han inte göra nått.
Jag orkade inte diskutera med honom, delvis för att han va sjukt ballögd o jag inte visste var jag skulle titta :P
Gick till ett annat gym o tjejen där va skittrevlig o vi fixade så jag skulle anväda tummen istället för pekfingret o det funkade utmärkt.
Så igår när vi varit duktiga o släpat iväg oss efter 3 timmars soffhäng o klockan hunnit bli närmre halv tio..
Går in genom första dörren o hinner precis tänka hur skönt det är att det funakr så bra med fingret nu...
Ja, ni förstår själv.. Stod där o försökte säkert 10 ggr, det kom folk utanför, hör hur dom sägver till kalle att jag har fel finger.. Hallå, jag vet väl vilket finger jag ska använda?!
Går ut igen, släpper in dom störiga killarna o försöker igen. Men nej.
Ska precis ge upp när en kille öppnar till mig innefrån. Detta är egentligen förbjudet, men det e ju han som släpper in mig så.. o jag e ju medlem så..

Hela denna incidenten gör mig på sjukt dåligt humör men jag lyckas peppa mig o träna stenhårt, hejdå gäddhäng! (ja, man kan ju alltid önska :D)

Dags att gå hem, kalle går ut först, jag går ut genom första dörren, drar kortet, ytterdörren låses upp, jag trycker upp den, den går upp 1½ cm sen fastnar den..
Står o meckar, drar o trycker på dörren, drar kortet både mitt innefrån o kalles utefrån, inget funkar.. Tänker att jag får gå in på gymmet o höra om nån kan hjälpa till.
Lägger kortet med lådan o tummen på fingeravtrycksläsaren... Behöver jag säga mer?
Jag sitter alltså fast! Kommer varken ut eller in! (Sluta skratta engo :P)

Kommer som tur är en kille ganska snart, ber honom släppa in mig o låter honom trillskas med dörren o till slut lyckas han låsa upp dörren..


Jag ska fan börja träna när gymmet är bemannat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0