Sjuk

Fan alltså. Jag hatar mitt dåliga immunförsvar!

I måndags när vi kom hem så va jag lite småhostig o rosslig o halsen o kände mig ur form typ.. vilket inte va så konstigt, lite sömn, mycket fest..
Igår på väg till jobb fick jag världens hostattack på bussen o när första kunderna kom upptäckte jag att jag hostat bort min röst..
Kände mig hängigare och hängigare under dagen o när jag kom hem röjde jag undan snabbt o sen intog jag soffläge resten av kvällen..

Natten har varit blä, feberfrossat, o haft svårt o sova då det gjort rejält ont i halsen, upp i öronen, när jag svalde. Hade hoppats på att kunna jobba idag ändå, men när klockan ringde insåg jag att det inte skulle gå. Sjukade mig, kalle gav mig treo o ipren o sen somnade jag om o sov till tolv ;)

Nu ligger jag i soffan, hostar, nyser, snorar o har mig.. Har tryckt i mig med ipren, dricker te o vatten, o kalle ska köpa med sig nässpray hem..

Det är så taskig tajming att va sjuk nu. Imorgon SKA jag till jobb. Och på fredag också. på kvällen ska vi tjejer till la roche. o på lördag är det sista dagen på bean bar. Cafét är öppet som vanligt, 10 - 16, sen blir det röja undan, hem o äta o fixa sig, ner på jobb igen vid 19, fixa iordning inför kvällen, vid 20 kommer en hel del som jobbat hos oss, sen 21 öppnar vi dörrarna o räknar med FEST resten av kvällen.

JAG SKA BLI FRISK!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0