Påsk

Har haft en riktigt mysig påskhelg!

Jobbade i fredags, sen åkte jag hem till mamma o pappa där mormor o morfar, o kristian o helena va. Jag skulle på middag hos Emelie sen, men va tvungen o provsmaka maten ;) Varmrökt lax, nypotatis o hollandaise.
Blev sen en grymt lyckad kväll för att fira Emelie. Åt supergod middag o tårta, drack vin o drinkar, dansade... Vi  va sen 9 st som tog taxi in till stan o Slagthuset. Jag o Emelie spenderade hela kvällen på schlagergolvet ;)
När jag kände mig färdigdansad gick jag hem. Mötte upp Kalle på Gustav, åt lite o sen gick vi sista biten hem tillsammans.

Sov till elva igår, gick bara upp o gjorde oss iordning o åkte sen till Kalles mamma o Ola, i Tomelilla. På plats där va Kalles bror med sambo o dotter o Olas dotter med man o son.
Målade ägg, hade 2 äggrace, äggpickning, satt o njöt av solen, åt grymt god påskmiddag o påsktårta, massa påskgodis, pratade massa o tittade på Robinsson :)
Sov där sen o med 2 små  barn i huset blev det uppgång vid åtta i morse :P
Åt stor god frukost o sen packade vi ihop oss o åkte hem.



Va duktiga i tvättade när vi kom hem, blev lite lunch efter det  o sen tog vi en promenad till Bo01, tog inte alls lång tid faktiskt, o dessutom gick vi genom slottsparken som e grymt mysig.
Blidde lite solande, glassätande o mys innan vi gick hem igen.

Och nu är det snart dags för middag. Räkor, vitlöksbröd, ost o vin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0