Släkten är värst..

I torsdags hade jag gäster "på riktigt" för första gången! Mormor o morfar va bjudna på middag o det blev en riktigt trevlig kväll.. Mötte upp dom på Mobilia då jag inte ville låta morfar irra omkring med bilen själv inne i stan.. det hade aldrig slutat bra :P
Jag o mormr gick in på buketten där jag fick välja ut lite blommor till mig, innan vi körde hem.
Jag bjöd på lövbiff fylld med creme bonjour kantarell, fullkornsris o champinjonsås.. jag o mormor drack vin från kreta o till efterrätt blev det hallonglass med riven mörk choklad.. Jättegott om jag får säga det självo himla mysigt att ha mormor o morfar på besök.. dom e så himla fina!

i fredags vaknade jag halv tolv.. skönt med sovmorgon, mindre skönt att vakna med dunkade huvudvärk.. igen.. suck, att det aldrig ska försvinna..
Åt frukost o läste tidningen o slappade o funderade på o ringa mamma o fråga om hon ville komma in o gå en sväng i stan med mig.. Helt plötsligt ringer porttelefonen o det e mamma! Hon va en ängel o diskade undan allt från gårdagen medans jag hoppade in i duschen o sen gick vi ner på stan... shoppade lite kläder, fixade kläder till inflyttningsfesten o fikade innan vi åkte vidare till Jysk där jag köpte en jättefin.. ja.. byrå? En möbel till köket! :D

Åkte sen ner till Höllviken där det blev en timmes slappande innan det va dags för kalas för faster.. God mat o trevligt som vanligt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0