Julstök..

Jag älskar julen o hemma brukade alltid mamma pynta så himla fint. Verkligen superjulmysigt..
Nu bor man själv o jag ska julpynta helt själv för första gången.. Tog med mig lite julpynt o julgranspynt hem från mamma o pappa i helgen.
Idag va dock jag o mamma på IKEA... :P Jag visade mamma vad jag önskade mig i julklapp så hon kan åka dit o handla det sen.. smart va? :D
Hur som helst så frågade mamma mig om jag inte gillade förgkombinationen på en av julgranarna dom klätt på ikea.. vilket jag gjorde.. sååå, jag handladepå mig lite nytt pynt o sen följde jag med mamma hem o hämtade några andra julgranskulor som dom ändå inte använder.. :) Så nu vill jag köpa graaaan.., nu nu nu! Får hålla mig till lucia dock när våra julgransförsäljare kommer ner..

Mamma kom hit med ett jularrangemang idag, men ett stor blockljus i.. hade frågat om en adventsljusstake, men vi hade inga över hemma..mköpte istället en oval glas.. skål/vas? på ikea o har no själv fixat den till en adventsljusstake.. liiiite måste man väl fått från mamma (o mormor) som är florist?! :)
Har funderat på vad jag ska ha i mina fönster i vardagsrummet.. har nyss hittat lampor o ha där, så det känns onödigt att sätta dit adventsljusstakar.. dessutom är mina fönster typ delade så det hade sett dumt ut..
Sååååå.. jag behåller mina lampor o har nu hängt upp hjärtan istället, ett i varje fönster..


Dock samma färg på alla hjärtanen.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0