Buss-vett och etikett..

Söndagmorgon 8.30

Jag hoppar på bussen som ska ta mig til jobb. Trött är man, o som vanligt har man huvudvärk. 
Hållplatsen efter mig hoppar 2 tjejer på, o sätter sig på sätena bakom mig. Pratar en stund vitt o brett om gårdagskvällen innan dom blir tysta.,., Äntligen!
Går ett par min o jag hinner njuta lite av tystnaden.. Tills ena tjejens mobil ringer.. O då ska det snackas högt o länge o bla bla bla..
Hon lägger på o det e tyst i ett par min.. Sen hör jag den ena tjejen erbjuda sin kompis tuggummi..
O båda två börjar smaska!

Are you fucking kidding me?! Ahh.. sånt står jag INTE ut med när jag redan e trött o gnällig o vill vila lite på bussen.

Över huvudtaget har jag väldigt svårt för folk som pratar i mobil på bussen.. Somliga hinner knappt lägga på innan dom ringer upp nästa person o så sitter som o maler o maler, o högt ska det pratas också så hela bussen hör..

SUCK! Låter som en gnällig tant nu, men när jag åker buss så e det antingen på morgonen då man e trött, eller på eftermiddagen/kvällen då man e slut efter jobb o bara vill ta det lugnt...


Tummen upp dock för trevliga busschaufförer! Dom är rätt så många faktiskt, iaf på regionsbussarna.. Extra trevliga är dom som hälsar godmorgon i micken o påminner folk om att ta på bältena för alla säkerhet o tom påminner om att bussarna i lördags gick enligt söndagstidtabellen då det  va en röd dag. Så folk hade koll när dom skulle åka hem. Sånt gillar vi!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi kan helt hålla med dig! Funderar ibland över om jag blivit gammal för snabbt som hatar när folk sitter och pratar högt i bussen så alla hör om sitt privatliv... :) Värst är att åka buss hem från Malmö en lördagkväll med en massa fulla ungdomar som har världens ljudnivå ;)

2008-11-03 @ 09:35:59
URL: http://carooooline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0