2007...

Såhär med lite drygt en timme kvar av 2007 kanske det vore på sin plats att summera året som gått..

Känns dock inte som att det hänt såå mycket.. Jag har jobbat mycket o gjort en del småresor.

Jobbet
är fortfarande det bästa som finns. Faktiskt. Varje dag hände nått som gör en glad.

Resor under året..

Åre i mars va grejt! Minuset va allt strul med flygningarna, plus den svinjobbiga resan till sthlm, men jag överlevde det med :P
Pluset va.. allt! Ett par dagar av allmänt slappande o spa-behandling, några dagar i backarna, mycket god mat o massa skratt..
Vi får fiiire oss ner!



I april blev det besök hos Frida i Göteborg vilket va supermysigt o efterlängtat! Vädret va fantastiskt o vi gick omkring o stan i bara linne o shorts o satt på hennes balkong o solade. Lovely!

 

När jag fyllde år i mars så gav min pojkvän Zacki mig en weekend-resa i present. I maj åkte vi därför till Spanien o besökte Madrid o Valencia. Kaotiska flygningar även där, va det inte piloter som flög som galningar o folk som skrek som idioter så va det blixtar som träffade planet o nödlandningar i Tyskland :P
Det va iaf en helt underbar resa resa, med både underbart väder, o skitväder, massa bilåkande, hotell-letande och mys.




I september gjorde jag den bästa resan, för att inte säga bästa grejen på hela året, jag o Mollan åkte upp till Åre för att hälsa på Engo.
Dom dagarna går inte att beskriva i varken ord eller bilder, men jag ska göra ett försök..
16-timmars tågresa i fängelsehytter, massa bad, utflykter, norrbaggar, mat, promenader, 400 bilder, dans, killen-i-grön-jacka, fika, shopping, lunch i solen, spaning, massa prat och ännu mer skratt..

~Emma, kan du öppna dörren, mina fingrar sitter fast - Engo smäller igen taxidörren - på Mollans fingrar.. Mollan är dock "ingen drama queen" utan ber Emma lugnt o sansat att öppna dörren..
~Pinigt!
~En negerbulle o en Jaffa tack!
~Så ni kommer från Malmö, har ni sett snö nån gång?
- Norrmän...
~Fan vad jag är bitter - Jag tappade bort den snyggaste killen jag någonsin sett...
~I like big butts and I can not lie
~Ju mer vi är tillsammans..




När man sammanfattar det såhär så känns det som att det varit ett fantastiskt år, vilket det till stor del också varit.. Men inte bara..

I augusti blev jag dumpad vilket jag tog världigt hårt.. I december fick jag reda på varför jag egentligen blivit dumpad.. Detta fick mig att omvärdea och se vissa saker på ett helt annat sätt..

Mollan va min stora klippa genom den stundtals hemska hösten.. Hon lyssnade, tröstade, muntrade upp o lät mig sova hos henne när helst det behövdes.. o så lät hon mig mysa med hennes underbara katt.. :)


För övrigt så har jag detta år lärt mig att lita på ödet, Är det meningen att nått ska hända, så kommer det att hända.

Inför 2008, som nu är en timme gammalt, så har jag faktiskt varken nån stora förväntningar eller förhoppningar.. Jag känner mig bara redo för nya grejer!


Avslutar och sammanfattar detta inlägget med lite random bilder av året som gått..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0