Österlen..

Ledig dag + Mollan hemma = UTFLYKT!

Mollan kom hit vid 11, körde till Hököpinge o hämtade upp mormor o morfar. Morfar köpte ny bil igår på en auktion o hans bil stod kvar där, så vi körde dom upp till Tollarp så dom kunde köra hem sin gamla bil :)
Handlade lite fika på det minsta Statoil jag varit på o sen körde vi vidare till Åhus. Satte oss vid ån (?!) o njöt lite av solen o tittade på dom fina husen, sen körde vi bort till stranden o gick ut på bryggan. Och sen tillbaka igen :P

Nästa stopp va Simrishamn o på vägen dit passerade vi bl a Brösarps backar o Kivik, med alla sina äppleträd. Kom fram till Simrishamn, gick stan runt på 6 min o slog oss ner på ett cafe.

Bestämde oss för att avsluta vår tripp i Ystad, men jag missade avfarten o plötsligt va vi i Tomelilla o ser Bo Ohlsson. Självklart måste man göra ett stopp där, haha! Överlag va där rätt skabbigt, men vi handlade lite hundgodis, nagelack o jag handlade babykläder...

Vi styrde sen mot Ystad, men på väg dit insåg vi att vi började bli rätt trötta, så vi körde förbi Ystad o tog kustvägen hem via Trelleborg där vi stannade på Donken o åt glass :D

Vid 18.30 va vi hemma igen, rätt möra efter en hel dag, med många timmar i bilen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0