Tyskelandet..

I fredags morse packade jag o kalle in oss i bilen o begav oss västerut..  Jag hade fixat varm o'boy o tunnbrödsrullar som vi stannade o åt längs vägen i Danmark..
På båten mellan Rödby - Puttgarden blev det wienerbröd med choklad o massa äckliga pensionärsandedräkter :P

I tyskland körde vi till Heligehafen där vi betade av en del på vår shoppinglista på Calles innan vi gick en runda i byn o åt lunch.. Mysig liten tysk stad.
Nästa stopp va Lübeck, där vi tog in på ett supermysigt hotell precis utanför standskärnan. Vi pustade en stund på hotellrummet inna vi begav oss ut på stan.
Sjuuukt mysigt va där.. julmarknader över allt, massa lampor, julgrejer (riktiga, inte massa krimskrams), det luktade gott från alla mat- och dryckesstånd o ja.. va bara sjukt mysigt.. Vi gick runt en bra stund, sen letade vi efter en restaurang så länge att vi till slut gav upp o satte oss på Jensens :P
Julmarknade oss lite mer efter maten o när vi kände oss nöjda så satte vi oss på en bar ett tag.

Inledde lördagen med mysig frukost på hotellet, sen inspekterade vi julmarkanden i dagsljus o va även på den historiska julmarknade o tittade i kyrkan.. fint fint.. Åt lite blandad stånd-mat till lunch innan vi kände oss färdiga o begav oss hemåt..
Åkte inom Burg på hemvägen som mamma hade rekommenderat som "jättemysig" men antingen kom vi fel eller så e det en sommarby för vi hittade inget mysigt :P
Avslutade tysklands vistelsen med att spendera massa pengar på bordershopen.. bilen va liiiite baktung på hemvägen.. :P

Jag va duktig o körde hela vägen hem, även över bron!

Va 2 helt underbara dagar.. bara massa mys o avkoppling o julmys..

Tyvärr så glömde jag att ta med min kamera laddare så det blev inga bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0