Rökskada..

Igår togs det vuxenpoäng måste jag säga!

Helena hade fixat biljetter till stand up på Slagt o det bestämdes att Gabbe o Johanna skulle följa med mig o kalle dit. Men först blev det middag här! O såhär i juletid måse det ju drickas glögg först o det kändes fan vuxen o sitta två par i soffan o dricka glögg.. :P

Eftersom jag inte har en stor kastrull (än, den står med på önskelistan till tomten :P) så skulel jag koka pasta i 2 omgångar.. o när jag gick ut i köket för att kolla andra omgångens pasta så möts jag av rök i hallen (nej, min lägenhet är inte lika stor som det låter:P). Upptäcker att jag på nån vänster satt på en platta, som jag inte använt innan under kvällen, o på den plattan ligger ett korkunderlägg.. Som va en 1/5kork o resten kol.. :P Plattan va helt glödande o det va en minimini-lågas på grytlappen som låg nära.. BRA DÄR!
Ner med korkunderlägget i vasken,stänga av plattan, på med fläkten o fixa tvärdrag o lägenheten.. Men det hjälpte föga.. Kändes som det bara blev ännu mer rökigt o när vi sen gick iväg så märkte vi att allas ytterkläder luktade mindre bra..
O nu sitter jag här o huttar med öppna fönster o undrar när röklukten kommer försvinna..


Vi hade hur sonm helst en jättetrevlig kväll, jan bylund skulle uppträtt på slagt, men blev sjuk o ersattes av Anders från anders&måns.. Innan hnom uppträdde markus o fritte som driver oslipat, som jah börjat följa med kalle o hans kompisar på, samt en tjej som heter Ulle som uppträdde på Oslipat senaste. O anders va med där för 2 gånger sen, så det blev en repris-stand up för vår del, men det va ändå skoj :)

Avslutade kvällen med Jonas o Per på Metro innan vi traskade hem i regnet.. Detta jävla regn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0