Lacke99

Idag är jag en dålig människa som inte orkar skiva nått själv, så jag kommer kopiera från mollans blogg om gårdagen. Som för övrigt va riktigt kul o jag sitter o skrattar för mig sjäkv när jag tittar på bilderna..


"

Årets första kräftskiva var man på igår.

Det var trevligt, längesedan jag skrattade så mycket.

På gränsen till träningsvärk i magen idag.

ENGO VI SAKNAR


DIG!

Vi började här hemma med lite fotboll(Jag och Lojs) sen kom Hampe och Mattias och återföreningen var igång!

En hel del skratt och återupplevning av gamla minnen. Dock inte för min del eftersom jag inte kommer ihåg nånting. (Detta är faktsikt inte roligt för jag är rädd på riktigt nu. Jag har verkligen katastrofalt minne )


Efter en mindre skrattattack som utlöstes av bröllopsbilderna i Sydsvenskan så upptäckte vi att Mattias lyckats spilla ner hela sin skjorta med rödvin.

Stackars, men vi tog till det gamla tricket med att hälla salt på skjortan. När det inte gick så bra så tömde pojkarna mitt skåp på rengöringsmedel..


Jag undrar om den skjortan någonsin kommer bli den samma igen..


Bussfärden till Oxie tillbringade vi med att blåsa upp ballonger.

image354

Hampe var överlycklig över alla ballonger vi blåste upp och gav till honom!

Hihi.


Hos Frida var stämningen på topp, typ..

Jockeflu och Henkis var sena eftersom de hade tvättat.. (?)


Haha.


Middagen bestod av kräftstjärtar, paj med en svag ostsmak, någon slags sås, körsbärstomater, räkor, kräftor, knyten.

   

Till efterrätt Syfilis med någon citrongrej som vi brukar ha, och till sist kaffe med Arraksboll.

Musiken var grym, Backstreet Boys, Tippen, Magnus Uggla och det bästa av allt, FIVE!

Killarna var lyriska och kom mycket väl ihåg den gamla Five dansen.


Eftersom de flesta verkade trötta började vi tänka på refrängen rätt så tidigt och började förbereda oss för bussfärden hem ( Det tog för övrigt minst 30 min)

 Vi såg ut som frågetecken när Frida skulle förklara vägen hem och alla hoppades att någon annan skulle lyssna så att man själv slapp bli ansvarig för att hitta vägen till bussen =)


Vi hittade iallafall och var ute i god tid.

Som tur var hade vi Festival Mixen med oss att smaska på.


Busschauffören var den roligaste jag träffat på länge.

Han hade en kaffekopp vid biljettmaskinen där det stog KAFFERAST DAGLIGEN MELLAN 9-17.


En sådan borde Jontenisse på mitt jobb ha !


Såklart så fanns det fulla fjortisar med som tyckte det var kul att trycka på stoppknappen fastän de inte skulle gå av.

Vår annars glada busschaffis tyckte inte det var lika kul och fällde kommentaren " - Jag har inte tid att stanna på varje hållplats"

Det orsakade ett mindre skrattanfall bland oss. Haha.

Sedan blev det efterfest hos mig. Lyssnade lite på vår italienska favoritlåt Lazio grande Lazio, sedan såg vi Truman Show. Eller ja, de första 30 min för sen hade alla däckat sött.


Imorse vaknade jag av en förvirrad skrattande man som tydligen inte hade vaknat på hela natten utan blivit sittandes sovandes i soffan. (Mattias)




Vi satte på Lazio grande Lazio igen och sedan Top Gun!


Lyckan var total.


En helkkväll/natt/morgon helt enkelt.


/Mollan


"


tack för lånet av texten mollan! o tack även mattias o hampe aka lacke99 för att ni ställde upp sim våra dejter :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0