Nya tag!

tyckte det va dags att rycka upp sig efter en deppig morgon ( o även kväll igår), så jag kastade på mig lite kläder, körde ner till mammas jobb o hämtade ica-kortet o körde bort till Toppen o handlade mat!
Knappt svensson aktigt att körde volvo till ica, dra runt med kundvagn med inköpslista i handen o sen betala med ica-kort! O ja, jag utnyttjade 2 rabatterbjudande! :D


Till middag i ikväll blir det kyckling som jag ska grilla hel i ugnen.. tänkte göra det lite kalkon-aktingt o fylla den med nått så det blir extra gott.. till det blir det, såklart, potatis gräddsås o gele.. o så ska jag göra pressgurka.. mormor gjorde alltid supergod sån, men det va längesen vi fick det nu.. får s eom jag lyckas nästan lika bra iaf.. ;)
Till efterrätt blir det äpplekaka o vanlijsås.. med andra ord en riktig höst-söndags-middag..
på en fredag ;)
Fast det e ju lite som söndag för mig idag, eftersom att jag ska jobba imorgon.. o söndag.. o sen nästa vecka.. :)



Ahh, känns bra att jag tog tag i dagen.. :P

Ska fixa med pressgurkan nu, sen lägga mig i soffan o läsa Sydsvenskan o Trelleborgs Allehanda som vi fick idag.. kanske äta ltie naturgodis som jag handlade.. ;)


image413

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0