Spanien

Okej, here it goes - en vecka senare.. :P

Tisdagkväll

Flygningen ner till Madrid va turbulent. Vi körde igenom massa oväder, piloten gjorde sjuka svängningar, jag va åksjuk o bakom oss satt en tjej o skrek som om vi var på väg att dödsstörta. Kul.
På biluthyrningen fick vi vägbeskrivning till hotellet, skulle ta ca 10 min o köra dit.
2½ timmar senare checkar vi in....

Spöregnar hela natten...

Onsdag

Molning o regnigt i Madrid, så efter en grymt god hotellfrukost bestämmer vi oss för att köra till Valencia.
Spanska landsbyggden är himla fin o vi leker roliga billekar :D

Dricka-paus :P

Efter 3-4 timmar kom vi fram till Valencia.. 28 g o sooool!
Körde omkring en massa o försökte hitta stranden, men tji fick vi..
Fast vi fick se en hel del av Valencia iaf ;)

Kvällen blev lugn. Åt en väldigt tidig "middag".. Beställde tortilla (Omelett med potatis) o fick in en torr baguette med omelett o halvfriterade korvar i.. :/

Jag mår lite dåligt på kvällen o bejbi tar hand om mig.. Tack..

Torsdag

Underbar hotellfrukost ( finns det nått bättre?! ) sen packade vi ihop oss o begav oss på jakt efter stranden.. Skulle ta 15 min o köra dit..
1½ timme senare va vi framme.. :P

Heeelt underbart va det.. fortafrande ca 28 g, säkert 20 g i vattnet o knappt nån människor.. Åt supergod paella till lunch med utsikt över havet..

Latade oss på stranden hela eftermiddagen sen va det dags att köra tillbaka till Madrid.. Medan vi körde höll solen på o gå ner o allt va bara så himla vackert...

Vi körde på "ringvägen" i Madrid lite efter 22.. trodde vi visste var vi skulle o var hotellet låg..
Ett par timmar senare hittar vi äntligen hotellet - som är fullbokat.
Traskar runt i Madrid trötta o hungriga.. efter fjärde försöker hittar vi ett ledigt hotell..
Jag tar en sjukt efterlängtad dusch, bejbi kränger en flaska rosevin sen sov vi riiiktigt gott :)

Fredag

Checkar ut från hotellet o äter frukost i stan..

Toast med skinka & stekt ägg.. och chips! ;) Och konstig varm choklad.. :S

Sen va det då dags att se Madrid.. Trodde vi.. Ösregnet satte stopp för våra "planer"...

Kör en kunga-vink på sista fotot :P

Efter att ha traskat runt ett tag, blivit genomblöta, och inte hittat en endaste slott eller museum att gå in på så ger vi upp..
Vi kör utanför stan o checkar in på ett hotell.. Tanken va först att hitta en galleria, men vi betsämmer oss för o stanna på hotellet o slappa hela eftermiddagen o kvällen :)

Choklad, körsbär o bubbel + blannevann till mig :P

Lördag

Dags o packa ihop sig ordentligt.. På väg till flygplatsen tänkte vi leta upp en galleria, för att iaf shoppa nått.. Trodde vi hittade ett bra, men där va mest skit.. Hittade iaf en söt tv som jag tänker önska mig i julklapp :P

Nästa stopp va då flygplatsen.. Lämna tillbaka bilen o checka in.. På flygplanet o äventyret är slut - trodde vi..

Efter en halvtimme i luften hörs en rejäl smäll. Jag frågar Bejbi om det va att dom fällde upp hjulen ( Som i Sällskapsresan haha )

En stund senare för vi veta att planet blivit träffat av blixten... Aaaalrightythen...

En timme senare säger piloten nått igen.. Vi ska nödlanda i Frankfurt för att dom måste kolla planet efter blixten.. Mer information har dom inte..

Efter en halvtimme o lite oroligheter ombord får vi reda på att allt e lugnt med planet o ytterligare en halvtimme senare så lyfter vi.. o landar sen på Sturup :)

Fler bilder http://www.pixbox.se/alb415656

Så ja, en hel del oförutsägbara händelser men ändå så himla lyckat :D

Bejbi, tack för denna resan.. Den va helt underbar, precis som du