2 0 0 6 . . .

Kanske lite sent för en sk årskrönika, men va sjutton :D


Vet inte riktigt var jag ska börja dock.. 2006 var ett år då det hände en del underbara, nya, stärkande och roliga saker..

Året började med att jag tog tag i mitt liv och anmälde mig till några kurser på Komvux, Matte B och Information o Layout B.. Mindre kul o va tillbaka på Sundsgymnasiet igen, men annars va det helt okej.

Henkan fyllde år i januari, och av mig o Engo fick hon chansen att vara supermodell för en dag! Tillsammans med oss dock ;)

I slutet av maj blev det en (årlig?) semesterresa med familjen, till Kreta. Förrutom att vårt plan blev 8 timmar försenat på Sturup, så va veckan helt underbart. Sol, bad, god mat o massa göra-ingenting :)

Älskade Engo blev ju klar som hudterapeut under våren och grym som hon är så fick hon jobb direkt - i Åre.
Så, det fanns inte så mkt annat o välja på än att åka upp till henne.. 14 timmars tågresa låter faktiskt värre än vad det va.. ;) Visst, jag har ju gjort roligare saker i mitt liv, men jag hade trevligt sällskap o det av helt klart värt det för o träffa Engopengo! Det blev 4 underbara dygn som innehöll rundvandring, SPA-behandling, bad, middagar, Asia, hästridning, Ristafallen och roadtrips. Underbart! 

Årevistelsen avslutades med att jag liftade med 2 killar till Östersunds flygplats ;)

Flög därifrån till Stockholm där jag träffade Idchen, och Frida flög dit från Oxie ;)
Det blev Allsång på Skansen från 06.30 på morgonen, GREAT! 


Annars va sommaren härlig, som sig bör :)
Det va fotbolls-VM, playan, Bo01, kollektiv, Tosselilla, Sommarchansen , Midsommar, Kräftskiva och annat skoj..

I augusti lurade jag med mig mamma till Stockholm.. Vi såg Mamma Mia, shoppade o hade allmänt mysigt.. Hann också med att träffa Hanna som va på "besök" från USA...

I september "hände" en sak som förändrade mitt liv en hel del... Jag fick jobb :)

.. på världens bästa cafe och arbetsplats ;) BEAN BAR

Roliga arbetsuppgifter, trevliga kunder och UNDERBARA chefer.. helt fantastiskt..



Nej, nu börjar jag bli alldeles för trött, så det börjar väl bli dags att slutföra..

Kort sagt så va 2006 ett väldigt bra år. Jag växte som människa, jag vågade göra grejer jag aldrig  trott jag skulle klara, jag lärde känna nya människor, jag skrattade mycket, grät lite, och försökte att bara leva livet så gott det går.. och det går.. Bättre o bättre dag för dag.. ;)



Jag har inte många vänner, men dom jag har är dom finaste i hela världen.
Och min familj är helt underbar.

Jag är, trots allt, lycklig lottad.


Kommentarer
Postat av: storebror

Usch!
Kunde du inte hitta en bild där man inte ser så löjligt "stor" ut?

...eller det kanske inte finns relativt nya sådana bilder.....?

2007-01-21 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0