Svensson Svensson?!

Julens stora besvikelse i år va att Svensson Svensson itne visades.. ? Det e ju lika mkt traditon som Kalle! Vi funderade på att själv spela upp avsnittet eftersom alla kan alla repliker, men det hoppade vi :)

Det blev iaf en väldigt lyckad julafton! Mormor, morfar, morbror o moster o kusinerna anlände i tid till Kalle, som vi alla tittade på iår, samtidigt som vi drack glögg o åt peppisar, mys!

112030-486


Sen va det dags för julmat.. som jag egentligen inte e så förtjust i, men men :)



Efter maten va det äntligen dags för JULKLAPPARNA!
Jag o kusinen tvingades va tomtar o jag fick den fula luvan :P




Mormor o morfar fick en TV av oss alla i år, kusinerna ska på semester o "skulle inte önska sig så mycket", jag o mina syskon e ju ändå ganska gamla, så det borde ju inte va så mycket julklappar..
Men jo då, massa klappar även i år tycker jag :)




Jag hade inte önskat mig så mycket, o därför fick jag det jag önskat mig ;)
*Sponsring till min Åre-resa
*Mixer
*Vantar
*Böcker (en kokbok, en kaffebok o en "vanlig")
*Smycken
*Telefon (vanlig sladdlös)
*Pyjamasbyxor
*Grå hood (av mig själv, leter i ett par år efter en fin!)
*Ljus-set med fat o grejer
*Gilmore Girls säsong 7 (också av mig själv :P)

Tack tack taaaack!

Efter klapparna blidde det gröt.. Den hade mamma gjort bra, hö hö :P
Saftsåsen va iaf himmalavad, av undetecknad..

112030-490

Haha, synd att ljudeffekterna inte kommer med på bild :P

Kvällens höjdpunkt va nog ändå Julklappsleken!
Jag låg risigt till där ett tag, men "vann" med 4 klappar, varav ett va det eftertraktade KUVERTET!
I det låg en rolig skraplott (nit), i ett annat 3 tiolotter (nit :( ), smällkaramellen va minisnickers från IKEA o Design-paketet innehöll en söt ängel som badade bubbelbad :D


Seeen blev det mandelmusslor med vispgrädde o sylt innan alla rullade hem :P


Tack för en superdag allihopa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0