Åre! (18 dagar senare..)

Mamma undrade varför jag inte skrivit nått om Åre.. (Det undrar jag också :P )

Så, here it goes!


Inställd flight, boka nytt flyg, uppäcka att jag glömt kameran hemma. BRA START!

Tokjobbig flygning till Stockholm. Massa ångest o massa tårar. Men också en supersnäll flygvärdinna! :)

Väntan på Arlanda, smärtfri flygning till Östersund o flygtaxi till ÅRE!

Engo möter upp, mackor, tv o mys hos henne o Maria.
 


Jag packar även upp lite o fixar en egen garderob :P



Emma e snäll o låter mig sova i hennes säng. Själv sover hos i kökssoffan o känner sig som Lina i Emil i Lönneberga :P



Tisdag o onsdag jobbade Emma o jag bara slappade. Va på spa, gick o shoppade lite, kollade på tv, ät långfrukostar, löste korsord o lyssnade på musik.



På torsdagen va det dags att bege sig upp i backen.
För o ta sig till liften va vi dock först tvugna att gå uppför en mördarbacke.. Efter typ 7 meter fick jag kramp o vaderna o började gnälla :P
När vi väl började åka så höll krampen i sig ganska bra, o dessutom somnade fötterna typ.. Så jag gnällde lite till o stackars Emma hade inget annat val än att lyssna.. :P

Trots gnäll o kramp så blev det en hel del åkning torsdag o fredag.. O det va himla skoj! :)



Vi åkte så klart inte hela tiden dock. Vi hann med både förmiddags fika o lunch innan vi gav upp. haha :D

Sittliftarna hade en förmåga att stanna i tid o otid. Då kom jag med en superb idé!

Vi får fire oss ner!  (Sällskapsresan)

Haha, veckans kommentar.. :D




På lördagen blåste det tokmycket o vi beslöt oss för att hålla oss i från backarna.

Istället blev det lite shopping, lunch o fika :P

 

På Lok & Latte hade dom världens sötaste Fia med knuff-spel! :D

I brist på annat att göra så gjorde jag ett besök hos frisören. Jag gav henne fria händer o en tvätt, klippning, styling o 1½ timme senare (o 280 kr fattigare:P ) så va jag en ny människa :P



På söndagen blåste det också en massa, men vi beslöt oss för att åka ändå, fast denna gången i Björnen.
Det gick hyffsat, trist dock med blåsten o allt snöande. Men kul ändå :D




När vi blev kalla o blöta så hängde vi inte läpp över det, utan gjorde det bästa av sistuationen :P





På eftermiddagen åt vi sconesbuffe på ett jättemysigt ställe o Maria såg SIw Malmqvist, hahaha




På söndagen kom även Marias föräldrar o lillasyster+kompis upp o på kvällen gick vi ut o åt med dom.



(Ni ser att Marias pappa är Christer Fuglesang va?! :P )

Efter middagen avslutades min Åre-vecka med en drink på Verséns o snabb sväng inom Dippan.





Hade verkligen en helt UNDERBAR vecka där uppe! Hade superkul med Engo, njöt verkligen av min semester, vi åt gott, både ute o hemma.. allt va bara perfekt!
Det enda mindre braiga va dit o hemresan. Massa klydd med flyg o förseningar o grejer.. Till sommaren blir det nog sjutton tåg iallafall :P


Skulle du av nån anledning vilja se fler bilder så finns dom här :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0