Änglavakt..

i onsdags hände det en otäck sak utanför jobb.. som kunde slutat RIKTIGT illa..


En tjej va inne hos oss o handlade lite mat. Med sig hade hon sin nyfödda son i en bilbarnstol..

Hon gick ut, gick på den lilla trottoaren brevid vår uteservering för att sen korsa vägen o komma till parkeringen.. Innan hon kom fram till vägen, snubblar hon o tappar bilbarnstolen.

Stolen blir som en klot o rullar ut mot vägen.. Precis då kommer en bil..

Bilen hinner precis väja o träffar inte stolen.


Jag såg inte vad som hände med hörde mammas skrik.. Hon skrek inte särskillt högt egentligen, men hennes skriv så fullt med ångest, skräck o chock..


Jens rusade ut o jag efter honom. Samtidigt kom en annan mamma fram till den chockade mamman.. Hon grät o hyperventilerade o man kände sig totalt hjälplös.. Mamma nr 2 kramade om henne o sa att det gick bra, pojken va ju oskadd.
han satt i sin stol o såg helt oberörd ut. Bara tittade på sin mamma som om han undrade varför hon grät..


Efteråt va man ganska skakig.. när jag berättade för Li vad som hänt så fick jag gåshus över hela kroppen.. usch..

Det va verkligen en sekunds verk.. det kunde slutat illa. riktigt illa.

men dom hade änglavakt.





Tog inte lång tid innan jag började fundera över det här med änglavakt..

Vem är det som betsämmer vem som "får" det o vem som inte klarar sig..?


I onsdags klarade sig den lilla nyfödda pojken. Två veckor innan så dog Jeanette o hennes ofödda bebis i en olycka. Varför klarade pojken sig och inte dom?

(Missförstå mig rätt, jag e otroligt glad att pojken klarade sig!)



För snart ett år sen fick en av mina bästa kompisars pappa en hjärtinfarkt o efter nån vecka så sa läkarna att bara ett mirakel kunde rädda honom. Vi satt här hemma alla tjejer på min kompis födelsedag o vår kompis sa att hon nog hade träffat sin pappa för sista gången.

Idag är han helt återställd.


Ett par veckor efter detta dog en annan kompis (och bejbis) bästa kompis efter en olycka..


 

Hur ska man kunna tro på att det finns en Gud (eller nån/nått), när sånt händer?

Sånt som bara inte får hända..




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0