Bränd..

Idag va en allmänt klumpig dag på jobb..

Det började med att jag brände pekfingret på en tändsticka.. sen klämde jag fingrarna på nån vänster när jag skulle stänga mjölkkylen.. Efter det dröjde det inte länge förrens vispen välte över handen (bara sån "handvisp" men ändå..)

Hade hoppats på att det skulle stanna där, men neeejdå..
Skulle köra ut en enkel espresso, men tydligen så hade jag inte satt fast handtaget ordentligt, för det lossnade.. o i en ren, idiotisk, reflex så ska jag ta handtaget..
Det slutar med att jag får en blandning av kaffebönor o 90-graidgt vatten över handen.. AJ..
Sköljde handen snabbt, gjorde klart kaffet o körde sen ner handen i en skål med kallt vatten i typ 20 min..
trodde det skulle räcka, men icke..
kunde ha handen ur vattnet i typ max 5 min, sen gjorde det så fruktansvärt ont att det bara va till o sticka ner den i vattnet igen.. sådär höll det på hela dan.. tur att man kan fixa paninisar med en hand.. fick inte så mkt annat gjort måste jag erkänna ;)

när jag kom hem så smetade jag på aloe vera o det e verkligen en dunderkur..! nu känns det bara lite stelt, typ som när man bränt sig i solen.. o det e betydligt mindre rött..
Så imorgon ska det nog vara helt bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0